ダウンロード数: 361

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
07_hayashi.pdf695.23 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: <研究ノート> 学生および教員自身の授業評価はどの程度一致するか?
その他のタイトル: <Research Note> To What Extent Are Course Evaluations by Students and that by the Teacher Similar for a Class?
著者: 林, 創  KAKEN_name
著者名の別形: HAYASHI, Hajimu
キーワード: 授業評価
形成的評価
学生
教員
course evaluation
formative evaluation
students
teacher
発行日: 1-Dec-2010
出版者: 京都大学高等教育研究開発推進センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 16
開始ページ: 73
終了ページ: 81
抄録: The purpose of this study is to examine to what extent two types of evaluations are similar: course evaluations by students and that by the teacher for the same class. Seventy-nine students who took a particular class and the teacher of the class were required to evaluate each lecture throughout one semester. The results showed that there was a difference between the variances of students' evaluations and the variances of the teacher's evaluations over the semester. However, the tendencies of both evaluations were similar for many individual lectures. Furthermore, a significant correlation was found between the two types of evaluations. These findings indicate that course evaluations by the students might be generally analogous to the evaluations by the class's teacher.
URI: http://hdl.handle.net/2433/137201
出現コレクション:16号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。