ダウンロード数: 55
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
JACUE42(1)_77.pdf | 363.87 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 松下, 佳代 | ja |
dc.contributor.alternative | Matsushita, Kayo | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-30T07:13:06Z | - |
dc.date.available | 2023-11-30T07:13:06Z | - |
dc.date.issued | 2020-05 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/286223 | - |
dc.description | 課題研究シンポジウムIII | ja |
dc.description.abstract | Pivotal Embedded Performance Assessment (PEPA) is one promising approach for the learning systems paradigm our project pursues. The purpose of this paper is to focus on PEPA from the viewpoint of combining course- and program-level outcomes assessments and to clarify its underlying ideas and challenges. Generally, program-level assessments include a sum-based method, such as GPA or a curriculum map, and a trajectory-based method, such as learning portfolios. “Sum” and “trajectory” represent the two aspects of a curriculum. PEPA can be thought as a mediation of these two methods. Its core feature is to grasp the trajectory of student learning by assessing the milestone learning outcomes in the key courses of the degree program and sequencing them toward the program goals. Our future challenges are the enlargement of the disciplines PEPA can be applied to and the improvement of its feasibility. | en |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 大学教育学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japan Association for College and University Education | en |
dc.rights | 本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。 | ja |
dc.subject | プログラムレベルの評価 | ja |
dc.subject | PEPA(重要科目での埋め込み型パフォーマンス評価) | ja |
dc.subject | 総和と軌跡 | ja |
dc.subject | カリキュラムと評価の整合性 | ja |
dc.subject | PBL | en |
dc.title | プログラムレベルと科目レベルの評価をつなぐ --PEPAの理論と課題-- | ja |
dc.title.alternative | Combining Course- and Program-Level Outcomes Assessments: Pivotal Embedded Performance Assessment's Theory and Its Challenges | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.jtitle | 大学教育学会誌 | ja |
dc.identifier.volume | 42 | - |
dc.identifier.issue | 1 | - |
dc.identifier.spage | 77 | - |
dc.identifier.epage | 81 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address.alternative | Kyoto University) | en |
dc.relation.NAID | 40022298098 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1344-2449 | - |
dc.identifier.eissn | 2758-6510 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | JOURNAL OF JAPAN ASSOCIATION FOR COLLEGE AND UNIVERSITY EDUCATION | en |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。