ダウンロード数: 55

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
JACUE42(1)_77.pdf363.87 kBAdobe PDF見る/開く
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.author松下, 佳代ja
dc.contributor.alternativeMatsushita, Kayoen
dc.date.accessioned2023-11-30T07:13:06Z-
dc.date.available2023-11-30T07:13:06Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2433/286223-
dc.description課題研究シンポジウムIIIja
dc.description.abstractPivotal Embedded Performance Assessment (PEPA) is one promising approach for the learning systems paradigm our project pursues. The purpose of this paper is to focus on PEPA from the viewpoint of combining course- and program-level outcomes assessments and to clarify its underlying ideas and challenges. Generally, program-level assessments include a sum-based method, such as GPA or a curriculum map, and a trajectory-based method, such as learning portfolios. “Sum” and “trajectory” represent the two aspects of a curriculum. PEPA can be thought as a mediation of these two methods. Its core feature is to grasp the trajectory of student learning by assessing the milestone learning outcomes in the key courses of the degree program and sequencing them toward the program goals. Our future challenges are the enlargement of the disciplines PEPA can be applied to and the improvement of its feasibility.en
dc.language.isojpn-
dc.publisher大学教育学会ja
dc.publisher.alternativeJapan Association for College and University Educationen
dc.rights本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。ja
dc.subjectプログラムレベルの評価ja
dc.subjectPEPA(重要科目での埋め込み型パフォーマンス評価)ja
dc.subject総和と軌跡ja
dc.subjectカリキュラムと評価の整合性ja
dc.subjectPBLen
dc.titleプログラムレベルと科目レベルの評価をつなぐ --PEPAの理論と課題--ja
dc.title.alternativeCombining Course- and Program-Level Outcomes Assessments: Pivotal Embedded Performance Assessment's Theory and Its Challengesen
dc.typejournal article-
dc.type.niitypeJournal Article-
dc.identifier.jtitle大学教育学会誌ja
dc.identifier.volume42-
dc.identifier.issue1-
dc.identifier.spage77-
dc.identifier.epage81-
dc.textversionpublisher-
dc.address京都大学ja
dc.address.alternativeKyoto University)en
dc.relation.NAID40022298098-
dcterms.accessRightsopen access-
dc.identifier.pissn1344-2449-
dc.identifier.eissn2758-6510-
dc.identifier.jtitle-alternativeJOURNAL OF JAPAN ASSOCIATION FOR COLLEGE AND UNIVERSITY EDUCATIONen
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

アイテムの簡略レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。