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タイトル: プログラムレベルと科目レベルの評価をつなぐ --PEPAの理論と課題--
その他のタイトル: Combining Course- and Program-Level Outcomes Assessments: Pivotal Embedded Performance Assessment's Theory and Its Challenges
著者: 松下, 佳代  KAKEN_name
著者名の別形: Matsushita, Kayo
キーワード: プログラムレベルの評価
PEPA(重要科目での埋め込み型パフォーマンス評価)
総和と軌跡
カリキュラムと評価の整合性
PBL
発行日: May-2020
出版者: 大学教育学会
誌名: 大学教育学会誌
巻: 42
号: 1
開始ページ: 77
終了ページ: 81
抄録: Pivotal Embedded Performance Assessment (PEPA) is one promising approach for the learning systems paradigm our project pursues. The purpose of this paper is to focus on PEPA from the viewpoint of combining course- and program-level outcomes assessments and to clarify its underlying ideas and challenges. Generally, program-level assessments include a sum-based method, such as GPA or a curriculum map, and a trajectory-based method, such as learning portfolios. “Sum” and “trajectory” represent the two aspects of a curriculum. PEPA can be thought as a mediation of these two methods. Its core feature is to grasp the trajectory of student learning by assessing the milestone learning outcomes in the key courses of the degree program and sequencing them toward the program goals. Our future challenges are the enlargement of the disciplines PEPA can be applied to and the improvement of its feasibility.
記述: 課題研究シンポジウムIII
著作権等: 本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。
URI: http://hdl.handle.net/2433/286223
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

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