ダウンロード数: 44

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
JACUE43(1)_74.pdf1.35 MBAdobe PDF見る/開く
タイトル: PEPAによって学生の成長を縦断的に評価する
その他のタイトル: Assessing Student Growth: Based on a Longitudinal Study Using PEPA
著者: 斎藤, 有吾  KAKEN_name
松下, 佳代  KAKEN_name
著者名の別形: Saito, Yugo
Matsushita, Kayo
キーワード: プログラムレベルの学修成果
パフォーマンス評価
機関間比較
経年比較
PEPA
発行日: Jun-2021
出版者: 大学教育学会
誌名: 大学教育学会誌
巻: 43
号: 1
開始ページ: 74
終了ページ: 78
抄録: Pivotal embedded performance assessment (PEPA) is a method for combining the assessment of learning outcomes at course and program levels. Compared to standardized tests, performance assessments have several disadvantages. We addressed the difficulties of inter-institutional and longitudinal comparisons and discussed how to overcome them. In particular, we examined longitudinal comparisons using an empirical study from the Faculty of Dentistry, Niigata University, which inspired the theoretical concept of PEPA. The results showed that even if a common rubric is used, the difference in scores within inter-institutional comparisons did not necessarily represent a difference in ability between groups unless a common performance task was used. Additionally, the difference in scores over time did not necessarily indicate the degree of change. This suggests that when longitudinally assessing student growth through multiple performance assessments over time, it is necessary to carefully consider two aspects in student learning assessment: task difficulty and achievement level.
記述: 課題研究シンポジウムIII
著作権等: 本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。
URI: http://hdl.handle.net/2433/286229
出現コレクション:学術雑誌掲載論文等

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。