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ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
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JACUE43(1)_79.pdf | 1.73 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 伊藤, 通子 | ja |
dc.contributor.author | 松下, 佳代 | ja |
dc.contributor.author | 斎藤, 有吾 | ja |
dc.contributor.author | 中島, 英博 | ja |
dc.contributor.alternative | Ito, Michiko | en |
dc.contributor.alternative | Matsushita, Kayo | en |
dc.contributor.alternative | Saito, Yugo | en |
dc.contributor.alternative | Nakajima, Hidehiro | en |
dc.date.accessioned | 2023-11-30T07:13:40Z | - |
dc.date.available | 2023-11-30T07:13:40Z | - |
dc.date.issued | 2021-06 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/286230 | - |
dc.description | 課題研究シンポジウムIII | ja |
dc.description.abstract | This paper examines the achievements of our commitment to problem/project-based learning (PBL) at Tokyo City University (TCU) alongside the concept of PEPA and offers a discussion of its features and current issues. Since FY2020, TCU has introduced a series of PBL courses, named SD PBL, as compulsory for first- to third-year students across all departments. The idea is to emulate the success of the Aalborg PBL model, to help students and teachers see the trajectory of student learning using the same assessment criteria over four years, in alignment with the institutional agenda. Our project is also tailored to link individual and organizational learning through workshops on developing assessment tools. Reflecting on the difficulties of implementing the SD PBL courses, this paper suggests that it is crucial to continue action research to unveil the mechanism of a shift to the learning systems paradigm. | en |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 大学教育学会 | ja |
dc.publisher.alternative | Japan Association for College and University Education | en |
dc.rights | 本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。 | ja |
dc.subject | SD PBL | en |
dc.subject | 学習システム・パラダイム | ja |
dc.subject | PEPA | en |
dc.subject | エキスパート・ジャッジメント | ja |
dc.subject | 組織の変容 | ja |
dc.title | 学習システム・パラダイムへの転換におけるPEPAの有効性 --東京都市大学のケーススタディから-- | ja |
dc.title.alternative | The Effectiveness of PEPA in the Transformation to a “Learning Systems Paradigm”: A Case Study of Tokyo City University | en |
dc.type | journal article | - |
dc.type.niitype | Journal Article | - |
dc.identifier.jtitle | 大学教育学会誌 | ja |
dc.identifier.volume | 43 | - |
dc.identifier.issue | 1 | - |
dc.identifier.spage | 79 | - |
dc.identifier.epage | 83 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.address | 東京都市大学 | ja |
dc.address | 京都大学 | ja |
dc.address | 新潟大学 | ja |
dc.address | 立命館大学 | ja |
dc.address.alternative | Tokyo City University | en |
dc.address.alternative | Kyoto University | en |
dc.address.alternative | Niigata University | en |
dc.address.alternative | Ritsumeikan University | en |
dc.relation.NAID | 40022632422 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1344-2449 | - |
dc.identifier.eissn | 2758-6510 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | JOURNAL OF JAPAN ASSOCIATION FOR COLLEGE AND UNIVERSITY EDUCATION | en |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
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