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JACUE43(1)_79.pdf | 1.73 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 学習システム・パラダイムへの転換におけるPEPAの有効性 --東京都市大学のケーススタディから-- |
その他のタイトル: | The Effectiveness of PEPA in the Transformation to a “Learning Systems Paradigm”: A Case Study of Tokyo City University |
著者: | 伊藤, 通子 松下, 佳代 斎藤, 有吾 中島, 英博 |
著者名の別形: | Ito, Michiko Matsushita, Kayo Saito, Yugo Nakajima, Hidehiro |
キーワード: | SD PBL 学習システム・パラダイム PEPA エキスパート・ジャッジメント 組織の変容 |
発行日: | Jun-2021 |
出版者: | 大学教育学会 |
誌名: | 大学教育学会誌 |
巻: | 43 |
号: | 1 |
開始ページ: | 79 |
終了ページ: | 83 |
抄録: | This paper examines the achievements of our commitment to problem/project-based learning (PBL) at Tokyo City University (TCU) alongside the concept of PEPA and offers a discussion of its features and current issues. Since FY2020, TCU has introduced a series of PBL courses, named SD PBL, as compulsory for first- to third-year students across all departments. The idea is to emulate the success of the Aalborg PBL model, to help students and teachers see the trajectory of student learning using the same assessment criteria over four years, in alignment with the institutional agenda. Our project is also tailored to link individual and organizational learning through workshops on developing assessment tools. Reflecting on the difficulties of implementing the SD PBL courses, this paper suggests that it is crucial to continue action research to unveil the mechanism of a shift to the learning systems paradigm. |
記述: | 課題研究シンポジウムIII |
著作権等: | 本論文は著作権者である大学教育学会の許可のもとに掲載しています。ご利用の際は著作権法に従ってください。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/286230 |
出現コレクション: | 学術雑誌掲載論文等 |
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