ダウンロード数: 374
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
KJ00004489637.pdf | 2.04 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | イギリス成人教育の方法論的成立に関する史的考察 : 初期テュートリアル・クラスの生成過程に注目して |
その他のタイトル: | Historical Study on the Development of the Learning/Teaching Strategy in context of Adult Education in the UK : With the Special Reference to the Formation Process of University Tutorial Class |
著者: | 渡邊, 洋子 |
著者名の別形: | WATANABE, Yoko |
発行日: | 31-Mar-2006 |
出版者: | 京都大学大学院教育学研究科 |
誌名: | 京都大学大学院教育学研究科紀要 |
巻: | 52 |
開始ページ: | 1 |
終了ページ: | 26 |
抄録: | This study focused on the historical process of the making of University Tutorial Movements in the UK in the 1900s. The framework of 'adult education', with its rich accumulation of its theories and practices, has been very efficient and effective in the field of lifelong and social education. After reviewing the University Extention Movement and WEA challenges for the higher education for the working-class people, we examined the newly felt learning needs for the new strategy of learning among the working-class people. We saw that they had developed into the new Learning/Teaching Model such as Tutorial Classes. Looking closely at the several important elements and features of the Tutorial Class Model, the historical meaning and pure nature of 'adult education' was examined. |
記述: | この論文は国立情報学研究所の学術雑誌公開支援事業により電子化されました。 |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/43742 |
出現コレクション: | 第52号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。