ダウンロード数: 3332
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
KJ00004489648.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF | 見る/開く |
完全メタデータレコード
DCフィールド | 値 | 言語 |
---|---|---|
dc.contributor.author | 藤本, 麻起子 | ja |
dc.contributor.alternative | FUJIMOTO, Makiko | en |
dc.date.accessioned | 2007-06-22T06:52:26Z | - |
dc.date.available | 2007-06-22T06:52:26Z | - |
dc.date.issued | 2006-03-31 | - |
dc.identifier.issn | 1345-2142 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2433/43753 | - |
dc.description | この論文は国立情報学研究所の学術雑誌公開支援事業により電子化されました。 | ja |
dc.description.abstract | The Thematic Apperception Test (TAT) is a psychological test whereby a subject is asked to tell a story on cards. No standard methods are available to analyze and interpret the test results. To standardize such methods would not be proper because the subject has to connect a series of ideas into a logical sequence. Understanding the psychology of the subject is important so as to analyze and interpret the results of the TAT. The senses behind the story must be understood to appreciate the sequence of ideas. For the analysis and interpretation of the results to be objective and understandable, it is necessary to describe the processes of the analysis and interpretation as accurately as possible. | en |
dc.format.extent | 1030047 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | jpn | - |
dc.publisher | 京都大学大学院教育学研究科 | ja |
dc.publisher.alternative | Graduate School of Education, Kyoto University | en |
dc.title | TATの分析・解釈について | ja |
dc.title.alternative | Analysis and Interpretation of TAT | en |
dc.type | departmental bulletin paper | - |
dc.type.niitype | Departmental Bulletin Paper | - |
dc.identifier.ncid | AA11332212 | - |
dc.identifier.jtitle | 京都大学大学院教育学研究科紀要 | ja |
dc.identifier.volume | 52 | - |
dc.identifier.spage | 174 | - |
dc.identifier.epage | 186 | - |
dc.textversion | publisher | - |
dc.sortkey | 14 | - |
dcterms.accessRights | open access | - |
dc.identifier.pissn | 1345-2142 | - |
dc.identifier.jtitle-alternative | Kyoto University Research Studies in Education | en |
出現コレクション: | 第52号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。