ダウンロード数: 2054
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
53_194.pdf | 675.89 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 小学校英語におけるティーム・ティーチングの変容 |
その他のタイトル: | Transformation of team teaching of English class in elementary school |
著者: | 黒田, 真由美 |
著者名の別形: | Kuroda, Mayumi |
発行日: | 31-Mar-2007 |
出版者: | 京都大学大学院教育学研究科 |
誌名: | 京都大学大学院教育学研究科紀要 |
巻: | 53 |
開始ページ: | 194 |
終了ページ: | 205 |
抄録: | 本研究では、小学校英語の授業において学級担任、 ALT、子どもがどのように関わっているのかについて検討す ることを目指す。授業を進める空間と騒いでいる空間というように分離している時、 ALTと子どもはどのようにコミュニケーションし、学級担任はどのように授業の進行をサポートするのかについて検討する。 Many teachers wish they could conduct English classes by means of Team Teaching. However, there are problems to this method. Because these theachers lack enough cooperation. They must build a system of cooperation throughout the classes. The purpose of this study is to clarify how teachers decide their roles through children and how teacher relations change. As a result, it became clear that the role of teachers was decided through the communication between ALT and the children. ALT learned the rules of a classroom through communication with children, and the classroom teacher took the communication of ALT and children into account and intervened in a class. Further, it is also important that the classroom teacher ties ALT with the children. That is, ALT did not only teach English and come to have a double-meaning existence from which to learn the rules of the classroom from. As a class was performed, the distance of ALT and children approached, and the role of ALT, who teaches English in a friendly way and the classroom teacher who firmly control the class was decided. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/44001 |
出現コレクション: | 第53号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。