ダウンロード数: 1242

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
kiyou08-10.pdf1.01 MBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 「空間の性格」で大学を生かす : 建築空間提案~空間・時間・人間とのホリスティックアプローチ~
その他のタイトル: <Papers> Holistic Space and Environment : Proposition for University Education
著者: アッセマ, まどか庸代  KAKEN_name
グラバア, 俊子  KAKEN_name
笠嶋, 淑恵  KAKEN_name
著者名の別形: Assema, Madokamichiyo
Gurabaa, Toshiko
Kasajima, Yoshie
発行日: 1-Dec-2002
出版者: 京都大学高等教育教授システム開発センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 8
開始ページ: 113
終了ページ: 129
抄録: With a viewpoint focused at the evolution of education within the university, we would like to propose in this paper some concrete models of classroom layout for the holistic research and/or learning community. It will be an effective tool in improving education in the classes on thoughts about life, human dignity and the Universe, further on the methodology of environmental study, human relations, holistic medical care, or science of human life and death, etc. The function of 'modern Japanese universities' is not only to provide scientific method centered space, but also to provide modern university students and professors (researchers) working space to create their own contemporary concepts on humanity. We show here the images and the concepts of the space-architecture centered around holistic paradigm shift from "how one will see it (visual value)" to "how one will feel in it (living total sense to live)" as an intellectual creative space. We hope that the report will influence the reader to reconsider the meaning of the phrase "scientific academia" to something that favors human recognition by the physical/mental/spiritual, looking for the holistic approach to spirituality.
URI: http://hdl.handle.net/2433/54114
出現コレクション:8号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。