ダウンロード数: 280

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
09_hirayama.pdf530.31 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: キャンパス間ネットワークを活用した教職入門特別授業の試み
その他のタイトル: <Reports> An Attempt to Improve the Inter-Campus Network through an Extra Lecture of "Introduction to the Teaching Profession"
著者: 平山, 勉  KAKEN_name
酒井, 博世  KAKEN_name
竹内, 英人  KAKEN_name
片山, 信吾  KAKEN_name
阿知葉, 征彦  KAKEN_name
山崎, 初夫  KAKEN_name
著者名の別形: Hirayama, Tsutomu
Sakai, Hiroyo
Takeuchi, Hideto
Katayama, Shingo
Achiha, Masahiko
Yamasaki, Hatsuo
キーワード: 遠隔講義
双方向コミュニケーション
教師教育
教職入門
キャンパス間ネットワーク
remote lecture
interactive communication
teacher education
introduction to the teaching profession
inter-campus network
発行日: 1-Dec-2006
出版者: 京都大学高等教育研究開発推進センター
誌名: 京都大学高等教育研究
巻: 12
開始ページ: 93
終了ページ: 101
抄録: The aim of this article is to examine the possibility of instituting teaching improvements by utilizing an inter-campus network. On August 2, 2005, we conducted an extra lecture of "Introduction to the Teaching Profession" with our remote lecture system connecting the Tempaku campus and Kani campus. We received some suggestions through our analysis of this exercise. First, the system was able to get a sense of reality comparatively. Second, students placed higher value on direct interaction in a lecture environment than we imagined they would. At a later date, on-demand teaching materials can be created from this experience.
URI: http://hdl.handle.net/2433/54196
出現コレクション:12号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。