ダウンロード数: 280
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
09_hirayama.pdf | 530.31 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | キャンパス間ネットワークを活用した教職入門特別授業の試み |
その他のタイトル: | <Reports> An Attempt to Improve the Inter-Campus Network through an Extra Lecture of "Introduction to the Teaching Profession" |
著者: | 平山, 勉 酒井, 博世 竹内, 英人 片山, 信吾 阿知葉, 征彦 山崎, 初夫 |
著者名の別形: | Hirayama, Tsutomu Sakai, Hiroyo Takeuchi, Hideto Katayama, Shingo Achiha, Masahiko Yamasaki, Hatsuo |
キーワード: | 遠隔講義 双方向コミュニケーション 教師教育 教職入門 キャンパス間ネットワーク remote lecture interactive communication teacher education introduction to the teaching profession inter-campus network |
発行日: | 1-Dec-2006 |
出版者: | 京都大学高等教育研究開発推進センター |
誌名: | 京都大学高等教育研究 |
巻: | 12 |
開始ページ: | 93 |
終了ページ: | 101 |
抄録: | The aim of this article is to examine the possibility of instituting teaching improvements by utilizing an inter-campus network. On August 2, 2005, we conducted an extra lecture of "Introduction to the Teaching Profession" with our remote lecture system connecting the Tempaku campus and Kani campus. We received some suggestions through our analysis of this exercise. First, the system was able to get a sense of reality comparatively. Second, students placed higher value on direct interaction in a lecture environment than we imagined they would. At a later date, on-demand teaching materials can be created from this experience. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/54196 |
出現コレクション: | 12号 |
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。