このアイテムのアクセス数: 13729
このアイテムのファイル:
ファイル | 記述 | サイズ | フォーマット | |
---|---|---|---|---|
eda051_193.pdf | 710.79 kB | Adobe PDF | 見る/開く |
タイトル: | 描画解釈における「空間構成」の意義と課題 |
その他のタイトル: | The meanings and problems of spatial composition in interpretation of drawings |
著者: | 古野, 裕子 ![]() |
著者名の別形: | Furuno, Yuko |
発行日: | 31-Mar-2005 |
出版者: | 京都大学大学院教育学研究科 |
誌名: | 京都大学大学院教育学研究科紀要 |
巻: | 51 |
開始ページ: | 193 |
終了ページ: | 203 |
抄録: | The purpose of this report is to examine the meanings and problems of spatial composition in the interpretation of drawings. There are two methods to draw space, the "Landscape Montage Technique" and the "Room-Drawing-Test". Spatial composition is frequently interpreted with reference to the self or the subject in either cases of the "Landscape Montage Technique" or "Room-Drawing-Test", but there are few studies on the viewpoint itself of spatial composition. This report examined the nature of spaces for drawing and meanings of "composition" and referred that there is difference between the landscape and a room-space, and further mentioned that the point to note was "perspective". When we interpret drawings, we must become conscious of our own premise. |
URI: | http://hdl.handle.net/2433/57551 |
出現コレクション: | 第51号 |

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。