このアイテムのアクセス数: 13729

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
eda051_193.pdf710.79 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 描画解釈における「空間構成」の意義と課題
その他のタイトル: The meanings and problems of spatial composition in interpretation of drawings
著者: 古野, 裕子  KAKEN_name
著者名の別形: Furuno, Yuko
発行日: 31-Mar-2005
出版者: 京都大学大学院教育学研究科
誌名: 京都大学大学院教育学研究科紀要
巻: 51
開始ページ: 193
終了ページ: 203
抄録: The purpose of this report is to examine the meanings and problems of spatial composition in the interpretation of drawings. There are two methods to draw space, the "Landscape Montage Technique" and the "Room-Drawing-Test". Spatial composition is frequently interpreted with reference to the self or the subject in either cases of the "Landscape Montage Technique" or "Room-Drawing-Test", but there are few studies on the viewpoint itself of spatial composition. This report examined the nature of spaces for drawing and meanings of "composition" and referred that there is difference between the landscape and a room-space, and further mentioned that the point to note was "perspective". When we interpret drawings, we must become conscious of our own premise.
URI: http://hdl.handle.net/2433/57551
出現コレクション:第51号

アイテムの詳細レコードを表示する

Export to RefWorks


出力フォーマット 


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。